Cookie-k (sütik) testreszabása

Kérjük, adja meg, hogy ez a weboldal milyen cookie-kat (sütiket) használhat.

Ezek a cookie-k elsősorban az oldal megfelelő működéséhez szükségesek és analitikai mérésekre szolgálnak.

Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket küldjünk Önnek.

Ajánlott beállítás. Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az oldal használatát elemezve személyre szóló tartalmakat és hirdetéseket küldjünk Önnek, illetve az elemzéseket felhasználva továbbfejlesszük szolgáltatásainkat.

A második agy

...

Azok között, akik a munkájuk miatt nagyon sok kutatást végeznek, létezik egy szleng kifejezés: a második agy. A második agy valójában egy jegyzetgyűjtemény, de jóval több annál, mintha egyszerűen csak egy kupacba hordanánk a jegyzeteinket. A második agy esetében a jegyzetek közötti kapcsolat legalább annyira fontos, mint a tartalmuk. Tehát nem egyszerűen csak jegyzetek végtelen sorára kell gondolni, hanem ezek intelligens hálózatára. A második agy esetében nemcsak az a kritérium, hogy könnyen megtaláljam a keresett jegyzetet. Az is fontos, hogy megtaláljam a valamilyen szempontból kapcsolódó jegyzeteket is. Hogy minderre mekkora az igény, azt jól mutatja, hogy nagyon spéci célszoftvereket fejlesztettek erre a feladatra. Akit ez a téma érdekel, annak kiindulásként a Roam Research-ot ajánljuk, de sok más jó szoftver is létezik a műfajban.

De hogy jön ez a közlekedéshez? Nyilván sehogy. Egy dolgot leszámítva. Bár a funkciója merőben más, mégis: a Safety Eye-t is nevezhetnénk második agynak. Csak ez nem a kutatók, hanem a sofőrök második agya. Mert a működési különbségek ellenére, a feladata ugyanaz. Segíteni a hatékonyságot.

Ahogy arról korábban már írtunk, a hatékonyság növelésének csapdája az, hogy rendszerint valami nagy dolgot keresünk. Olyasmin akarunk változtatni, ami jelentős. A hatékonyság Szent Grálját keressük, amitől egycsapásra drámai javulás áll be. A nitrót keressük, aminek a hatására félelemmel vegyes tisztelettel nézünk majd a tükörképünkre. Olyan jó lenne meggyőződéssel állítani, hogy van ilyen. De nincs.

A hatékonyság növelése leginkább a chiptuninghoz hasonlítható. A párhuzam két szempontból is érvényes. Ahogy a chiptuning sem csinál egy dízel Audiból Pagani Zondát, ugyanígy, az ember esetében sem érdemes arra számítani, hogy valaki eltűnik a hatékonyság kimaxoló automatában, majd új emberként tér vissza. Az alapképességeink nyilván alapvetően meghatározzák, meddig juthatunk el a hatékonyságnöveléssel. Százalékokra kell gondolni, nem egész számokkal való szorzásra. Ha mégis, az csak annak a jele, hogy eddig nagyon nem csináltunk semmit.

A hasonlóság másik sarokköve a tevékenységek jellege. Amint a chiptuning, úgy a hatékonyság növelése is finomhangolás. A részleteken változtatunk. Az ezeken eszközölt apróbb változtatások pedig együttesen akár jelentős fejlődést is eredményezhetnek. Szóval, nem az ordító hiányosságokat keressük. Ilyesmit csak ritkán találni. A részleteket vizsgáljuk és azt, melyiken hogyan lehetne javítani, finomítani.

És itt jön be a képbe a Safety Eye “második agy” jellege. Az agyunk nemcsak irányít, de meg is figyeli a működésünket, hogy felismerje, min érdemes javítani. Igen ám, de nem ismer fel mindent. Ennek több oka is van, hogy csak egyet említsünk ezek közül: a ruhásszekrény effektus. Az elnevezés arra utal, hogy nem fogjuk tudni, hogyan kéne rendet rakni a szekrényben, amíg mi is benne ülünk. Az agyunk is sokkal pontosabb megfigyelésre lenne képes, ha valamilyen módon kívülről tudná szemlélni a tevékenységünket.

A Safety Eye pedig éppen ezt a “hiányosságot” orvosolja. Olyan, mintha az agyunk kívülről figyelne minket. Már ez is óriási segítség. További pluszpontok, hogy a megfigyelését nem befolyásolják sem az érzelmek, sem a korábbi tapasztalatok, sem a fáradtság. Ha könnyfakasztóan szakszerűek kívánunk lenni, a Safety Eye nem ismeri a kognitív torzítás problémáját. A valóságot rögzíti - pontosan úgy, ahogy a dolgok történtek. Ennek egyébként nemcsak a hatékonyság növelése szempontjából van óriási értéke, de erről majd legközelebb. A rögzített adatok elemzésével pedig folyamatosan tudjuk csiszolni a vezetési hatékonyságunkat.

A végére már csak egy kérdés maradt: ugyan miért akarná bárki is javítani a vezetési hatékonyságát? Most jöhetnénk ilyenekkel, hogy “biztonság”, “baleset megelőzés”, meg hasonlók. De mi is tudjuk, hogy ezzel nem hatunk meg tömegeket. Úgyhogy van egy jobb válaszunk. A kihívás, a játékszellem. Önmagunk felülmúlása. A videójátékok mitől annyira népszerűek? Leginkább a fejlődés élményétől. Amelyik játék ezt nem adja meg (vagy amikor már nem adja meg), az nagyon gyorsan unalmassá válik. Ez pedig jobb, mint bármelyik videójáték. Mert ez annyira valóságos. És még szabadidőt sem igényel. Hiszen amíg ezt játszuk, úgyis vezetünk.

Megosztás:

Elérhetőség

7472 Cserénfa, Ady Endre utca 12.

+36 70 662 88 88 info@safetyeye.hu center@safetyeye.hu

A biztonságos közlekedés mindenkinek jár!


© 2021 Minden jog fenntartva