Cookie-k (sütik) testreszabása

Kérjük, adja meg, hogy ez a weboldal milyen cookie-kat (sütiket) használhat.

Ezek a cookie-k elsősorban az oldal megfelelő működéséhez szükségesek és analitikai mérésekre szolgálnak.

Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket küldjünk Önnek.

Ajánlott beállítás. Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az oldal használatát elemezve személyre szóló tartalmakat és hirdetéseket küldjünk Önnek, illetve az elemzéseket felhasználva továbbfejlesszük szolgáltatásainkat.

Mi is történt valójában

...

Ha valaki még sosem keveredett közúti balesetbe, akkor még sosem szembesült azzal, mennyire keserves időnként azt kideríteni, mi is történt valójában. Pontosabban, a “mi” végül is látszik. De hogyan történt? Kinek mekkora felelőssége volt abban, ami végül is megtörtént? Ki a hibás? A legrosszabb esetben pedig: hogyan bizonyítom be, hogy nem én?

Persze vannak egyszerű esetek. Mindjárt az, amikor rajtunk kívül nincs más szereplője az incidensnek. De még ez is lehet érdekes abból a szempontból, ha esetleg a biztosító felé szeretném érvényesíteni a kárigényemet. A biztosítókat viszont nem azért hozták létre, hogy szó nélkül fizessenek. Ha így lenne, akkor Vöröskeresztnek vagy Máltai szeretetszolgálatnak hívnák őket. A biztosítók akkor fizetnek, ha nincs más választásuk. És amíg van esély arra, hogy ne kelljen fizetniük, addig bele fognak kapaszkodni. Ez talán nem teszi őket szimpatikussá, de tudomásul kell vennünk: a biztosítótársaság egy profitorientált entitás. Az a célja, hogy nyereséget termeljen. És minden kártérítés, amit ki kell fizetniük, csökkenteni fogja ezt a nyereséget. C’est la vie - ahogy a művelt német mondja, ha beszél franciául.

Aztán ott van az a helyzet, amit már koprodukcióban hoztunk tető alá valakivel. Amíg nem kerülünk vitába, addig ez is sima liba. De mi van olyankor, amikor beindul a kölcsönös egymásra mutogatás? Mindenki ismeri a régi viccet arról, hogy kezdődött a kocsmai verekedés: hát úgy, hogy a Sanyi visszaütött.

És akkor súlyosbítsuk ezt még szemtanúkkal is! A szemtanú elvileg olyasvalaki, aki látta az eseményt, tehát meg tudja mondani, mi történt. Ami azt illeti, mindkettőben van igazság. Valahogyan látta az eseményt, ezért aztán valamit tud mondani róla. Hogy ez mennyire közeli rokonságban lesz a valósággal, az egy teljesen másik kérdés. A kriminalisztika története hemzseg azoktól a feljegyzésektől, amikor tíz szemtanú kb. tízféle beszámolót adott arról, mi történt. Nyilván mindenki hisz abban, hogy a valóságot látta és a valóságra emlékszik. Amit viszont nem akaródzik tudomásul venni, az a pszichológiában kognitív torzításnak nevezett jelenség. Talán sosem látjuk a történteket 100%-os valójukban. És hogy kinél mekkora a torzítás, az gyakorlatilag megjósolhatatlan.

De legyünk optimisták! Tételezzük fel, hogy az igazság végül győzni fog! Már csak egy kérdés maradt: mikor lesz az a “végül”? Meddig tart a hadakozás a biztosítóval, meddig húzódik el a nyomozás? Mennyi időbe, energiába, nem utolsósorban pedig pénzbe fog ez nekünk kerülni? Mit kezdünk az olyan súlyosbító tényezőkkel, mint amikor a nyomozás időtartamára bevonják a jogosítványunkat? Mi van, ha a megélhetésünk múlik azon, hogy vezethessünk? Mi van, ha rajtunk múlik a család megélhetése is?

Az ilyesmi szerencsére nem gyakran fordul elő. Ez viszont pont annyira sovány vigasz a kevés érintett számára, mint az orvosi műhiba elszenvedőjének az, hogy ilyesmi százból egyszer ha előfordul. Köszi. Nyilván mindenki arra utazik, hogy ne ő legyen az az egy. Ám ahogy az a “Vaklárma” c. film végén elhangzik: élő, egyenes adást közvetítünk. Magyarán, az életben nincs garancia semmire.

Itt jönnek be a képbe a fedélzeti kamerák. Egy minőségi kamera beüzemelésével nagyon sokat tettünk annak érdekében, hogy közúti baleset után bizonyítani tudjuk, mi is történt valójában. A kamerák már számtalanszor húzták ki gazdáikat a lekvárból. De mindenre egy kamera sem alkalmas. Az igazi az lenne, ha a repülőgépekhez hasonlóan az autónkban is lenne egy feketedoboz, ami aztán tényleg minden rezzenést rögzít. És ami a kamera felvételeivel együtt gyorsan és nem vitatható módon rekonstruálná az esetleges incidenst.

Ami azt illeti: a Safety Eye erre is alkalmas. Bár alapvetően nem ezért fejlesztjük, de funkcionalitása kapcsán tökéletesen alkalmas arra, hogy cáfolhatatlan bizonyítékokat szolgáltasson arról, ami történt. Kerüljünk szembe akár egy biztosítótársasággal, akár a nyomozó szervekkel, nyugodtak lehetünk, mert pontosan meg tudjuk mutatni, mi történt. Nincs több huzavona, nincs többé elhúzódó bizonyítási eljárás. Ha ne adj Isten balesetbe keveredünk, annak lezárása úgy fog történni, ahogy az a XXI. században elvárható.

Persze egy lakásriasztót is az tud leginkább értékelni, aki már átélt egy betörést. Ugyanígy, a Safety Eye feketedoboz funkcióját is az fogja a leginkább helyén kezelni, aki már volt részese baleset utáni huzavonában. De egyrészt, okos embernek a más kára is elég tanulságos. Másrészt, a bizonyítási szuperfegyver a Safety Eye-nak csak kiegészítő tevékenysége. Így nemcsak az olyan esetek miatt érdemes beüzemelni, amelyekről azt reméljük, sosem következnek be. Ha úton vagyunk, a Safety Eye segít. Hol így, hol úgy.

Megosztás:

Elérhetőség

7472 Cserénfa, Ady Endre utca 12.

+36 70 662 88 88 info@safetyeye.hu center@safetyeye.hu

A biztonságos közlekedés mindenkinek jár!


© 2021 Minden jog fenntartva