Cookie-k (sütik) testreszabása

Kérjük, adja meg, hogy ez a weboldal milyen cookie-kat (sütiket) használhat.

Ezek a cookie-k elsősorban az oldal megfelelő működéséhez szükségesek és analitikai mérésekre szolgálnak.

Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket küldjünk Önnek.

Ajánlott beállítás. Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az oldal használatát elemezve személyre szóló tartalmakat és hirdetéseket küldjünk Önnek, illetve az elemzéseket felhasználva továbbfejlesszük szolgáltatásainkat.

Óda egy pár kerékhez

...

Bár a DNS-ük alapján erre sosem jönnénk rá, a közlekedés evolúciójának szemszögéből vizsgálva, a kerékpár majdnem közvetlen leszármazottja a lónak. Ha annak idején nem siklunk félre, most mindenki mindenhova bringával járna. Oké, nyilván nem. A hatékonyság, az idő, a kényelem, blabla. Pedig egy olyan világ, ahol Tom Mix hókáját Cannondale-nek hívnák, sok szempontból nagyon is ígéretes lenne.

Steve Jobs-nak, az Apple egykori alapítójának volt az a híres példája, miszerint, ha a szárazföldön élő állatokat sorrendbe állítjuk a mozgás hatékonysága szempontjából, akkor az ember nagyon a sereghajtók közé tartozna. Ellenben, ha biciklire ültetjük, azonnal az élre ugrik. Ez mindent elmond arról, mennyire nagyszerű találmány a kerékpár. Sokkal több embernek kellene sokkal gyakrabban nyeregbe pattannia. A kerékpár több, mint egy közlekedési eszköz. Megoldás egy sor nyavajánkra is.

A közlekedés mostanság az elektromos autók és az önvezetés lázában ég. Olyan járművekről álmodunk, amelyek sokszáz kilométert megtesznek anélkül, hogy meg kellene állnunk tölteni. És amelyeket nem kell vezetni. Csak ülünk bennük, filmet nézünk, játszunk vagy egyszerűen beszélgetünk, pihenünk - miközben járművünk probléma nélkül halad az úti cél felé. Ez egyébként már létezik. Vonatnak hívják. Persze a vonat nem megoldás. Van egy bűne, amitől képtelen szabadulni: kielégítetlenül hagyja a birtoklási vágyunkat. Erre persze mondhatnánk, hogy régen mindenkinek, aki tejet akart inni, saját tehene volt. Manapság sokkal kisebb az igény rá.

De visszatérve az eredeti felvetéshez: a kerékpár nyilvánvalóan nem veheti fel a versenyt az autóval. Kevésbé nyilvánvaló, de az autó sem veheti fel a versenyt a kerékpárral. Mondjuk az érveket:

A kerékpározás egyben testmozgás is

Ez önmagában technikai K.O. - Frédi és Béni óta nem gyártottak olyan autót, ami megoldotta volna a testmozgás problémáját. Leszámítva azokat az eseteket, amikor meg kellett tolni. Gondoljunk csak bele! Az átlagember egy csomó időt tölt az autójában, aztán meg elmegy edzőterembe, mert ugye mozogni is kell. Aki kerékpárral közlekedik, egy menetben letudta mindkettőt.

Közelebb a természethez

Amikor biciklizünk, a természet részei vagyunk. Amikor autózunk, a természet kb. olyan számunkra, mint az akváriumban úszó hal számára a szoba, amiben az akvárium található. Nincs igazi kapcsolat. Pedig arra mindkét félnek egyre nagyobb szüksége lenne. A természetnek is, nekünk is.

Hangulatjavítás

A kerékpározás kiváló antidepresszáns, ráadásul a bogyók vészjósló mellékhatásai nélkül. Azt nem állítjuk, hogy időnként az autózás ne lehetne ugyancsak jó hatással a hangulatunkra. De azt állítjuk, hogy jóval ritkábban és kevésbé, mint a kerekezés.

Kommunikáció

Két kerékpáros simán elbeszélget egymással menet közben. Két autós legfeljebb kézjelekkel és általában tudjuk, miről. Az autózás elmagányosít, a kerékpározás pont hogy összehozza az embereket. És nem, a Facebook meg az Insta nem helyettesíti ezt.

Parkolás

Most ne számoljuk ki, hogy egy átlagos TESCO átlagos parkolójában hány kerékpár férne el kényelmesen. Meg úgy általában, a városban. Rengeteg fejfájás veszne hirtelen a múlt homályába Algoflex nélkül is.

A listát még hosszan lehetne folytatni. Sajnos nem elég hosszan ahhoz, hogy tömegeket győzzön meg. Pedig a sok kerékpár határozottan jót tenne a földi ökoszisztémának. És érdekes belegondolni, mi lenne, ha a hatótáv para helyett azon ügyködnénk, hogyan alakítsuk át úgy az életünket, hogy ne kelljen messzire utazni. Saját szándékunktól vezérelve útra kelni persze más dolog. De aki nyaralni vagy felfedezni indul, annak nem probléma, hogy meg kell állni tölteni. A kényszerből nap mint nap útrakelők számának radikális csökkentése viszont simán tűnne új aranykornak.

Addig is, amíg ez megvalósul: a kerékpározás egyik sarkalatos problémája a biztonság. A kerékpáros sok szempontból még a gyalogosnál is veszélyeztetettebb. Ezért tartjuk annyira fontosnak a Safety Eye-nál, hogy törődjünk velük. Ezért fejlesztjük azt az ingyenes applikációt, amit bárki szabadon letölthet és ami figyelmezteti a szintén Safety Eye-t használó autósokat a kerékpáros közelségére. Ez szélsőséges esetben akár életet is menthet. De minimum megkíméli mind az autóst, mind a kerékpárost egy nem kívánt találkozástól.

Persze a rendszer erejét a felhasználói bázis adja. Minél több kerékpáros (és gyalogos) tölti le az appot, minél több autóba építik be a Safety Eye-t, annál nagyobb védelmet fog biztosítani mindenki számára. Közös érdekünk, hogy figyeljünk, vigyázzunk egymásra. Ezért biztatunk mindenkit arra, hogy biztassa ismerőseit: csatlakozzanak a rendszerhez! Teremtsünk egy új közlekedéskultúrát!

Megosztás:

Elérhetőség

7472 Cserénfa, Ady Endre utca 12.

+36 70 662 88 88 info@safetyeye.hu center@safetyeye.hu

A biztonságos közlekedés mindenkinek jár!


© 2021 Minden jog fenntartva