Cookie-k (sütik) testreszabása

Kérjük, adja meg, hogy ez a weboldal milyen cookie-kat (sütiket) használhat.

Ezek a cookie-k elsősorban az oldal megfelelő működéséhez szükségesek és analitikai mérésekre szolgálnak.

Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket küldjünk Önnek.

Ajánlott beállítás. Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az oldal használatát elemezve személyre szóló tartalmakat és hirdetéseket küldjünk Önnek, illetve az elemzéseket felhasználva továbbfejlesszük szolgáltatásainkat.

Milyen az okoskodó autós?

...

Milyen az okoskodó autós?

Kettő féle létezik belőle. Az egyik már okoskodik, a másik csak fog okoskodni. Mindkettőt megtalálod a forgalomban, sőt megtalálod a közösségi médiában is.

Miről ismered fel ezeket az autósokat?

Olvasd el a kommentek szekciót bármely téma alatt, amely a közlekedést érinti. Kivétel és tekintet nélkül bármely cikk, bejegyzés alatt megtalálod majd őket. Legyen szó egy autós portál szakmai cikkéről vagy egy rendőrségi bejegyzésről, de általában az egyes baleseti tényközlések alatt is megtalálod majd őket.

Leginkább az észt osztják. Mit, hogyan kell helyesen csinálni a közlekedőknek. Mit és hogyan kellene a jogalkotóknak helyesen csinálniuk. Kit és hogyan kellene büntetni.

Szóval a változat elég széles belőlük.

Mit érdemes róluk tudni?

Előszeretettel kapcsolódnak olyan csoportokhoz, ahol a véleményeket el lehet mondani és nincs látható ellenállás az "okosságok" kimondásakor. Ha véletlenül ellenvéleménnyel találkozik, akkor mereven ragaszkodik ahhoz a meglátáshoz, amelyet képvisel.

Mindezek mellett a legfontosabb ismertetőjele, hogy senki sem tudhatja jobban, mint ő. Senki sem látja dolgokat annyira helyesen, mint ő.

Miért tartjuk erről fontosnak, hogy beszéljünk?

A helyzet az, hogy legtöbbször a munkánk során ezekkel az emberekkel találkozunk. Legyen cégvezető, hivatásos járművezető vagy éppen egy átlagos autós mindannyian beletartoznak a fenti kategóriákba. Igen, az "okoskodó" autós kategóriába. Ide sorolhatjuk a mérnököket és az autóipar fejlesztési csapatait is. Nincs semmilyen kibúvó, mert mindenki valamilyen személyes érv mentén a közlekedésről (ami tudjuk, hogy nem egy egyszemélyes játék, hanem közösségi) valamilyen egyéni sérelem vagy megszokás alapján nyilvánít véleményt. Nem hajlandó összefüggéseket vagy hatásokat megismerni, kizárólag a saját nézőpontjából tekint a közlekedésre.

A téma sokkal jobban érint mindenkit, mint azt gondolnánk. Ezek az emberek folyamatosan ismételnek. Mindig ugyanazt. Követési távolság, büntetőfékezés, idióta mindenki, gyorshajtók, kobozd el az autót, büntess még, vedd el, tiltsd ki, tüntesd el az utakról.... Nagyjából ez a paletta. A megszólalások eredménye pedig egy közösségi lábnyom, egy idióta módon keltett érvrendszer, amely képtelen a helyes felismerésre. Helyette az önvezetés világa felé tereli a járműipart és a végtelenségig kihegyezett büntetőrendszert hoz létre.

Nézzünk egy valódi példát:

Nemrég egy cikkbe botlottam a facebook (meta) oldalain. (Szándékosan linkelem az oldalt, hogy legyen lehetőség a válogatásra) A komment szekciót is meg szoktam nézni, ahol megdöbbenésemre távol a cikk témájától osztották az észt a "gyakorlott", "profi", "autózásból élek" dumájú emberek. A cikk vagy bejegyzés, egyébiránt a gyorshajtásról és a forgalom ritmusának felvételéről szólt.

Mint minden autós témában itt is záporoztak a kommentek. Jobbnál-jobb hozzászólások érkeztek és leginkább minden szakmai meglátást nélkülözve, kizárólag a büntetés felé terelődött a szó és a szigorítások szükségessége mellett érvelt mindenki.

Elkezdtem megnézegetni a kommentálók profiljait és érdekes a felfedezés.

Gyakorlatban egyetlen egy embert sem találtam, aki érdemben a közlekedés fejlesztéssel vagy a közlekedésben gyakorlati, radikális változtatásokkal jelent volna meg, mint privát ember. Nulla, azaz 0 ismerettel, pusztán a gyakorlatra és tapasztalatra épített, de felháborodással átitatott szózatokkal jelentek meg a kommentelők.

Miért baj ez?

A legnagyobb probléma nem az, hogy ezek az emberek jelen vannak. A legnagyobb probléma, hogy átgondolatlanul szövegelnek és osztják az észt. Átlagsebesség mérésről beszélnek, amikor ma azt sem tudjuk megmondani pontosan, hogy ki ül a volánnál! Nem egy autó átlagsebességét kell megbüntetni, hanem azt a vezetőt, aki a sebességhatárokat nem tartja be.

Szóba került, hogy nem a nagy sebesség okozza a problémát, hanem a helytelen követési távolság. De ez sem igaz. A helytelen követési távolság nem a sebességgel függ össze, hanem azzal, hogy a vezető többnek gondolja, jobb képességeket feltételez magáról, mint az a valóságban van. Így nehezen elképzelhető, hogy egy büntető cédula vagy csekk majd rendbe teszi az embert.

Voltak, akik szerint nem is probléma a sebességtúllépés, inkább az idősek, a "tötymörgők" okozzák a problémákat. Normális emberek ezek? Tehát ha nem tartom be a szabályt, a sebességhatárt, akkor az rendben van. A hozzám képest "tötymörgők", pedig menjenek haza, ne menjenek az utakra, ha jól értem. Nyilvánítsunk mindenki mást alkalmatlannak, mert nem képes a hozzászóló tempójára....

Amit az okoskodó autósok SOHA nem fognak megtenni:

  • Nem fognak alkalmazni egy olyan rendszert, amely képes az alkalmasságukat megállapítani. (Mert félnek attól, hogy kiderül, mit csinálnak rosszul.)
  • Nem fogják elismerni, hogy rosszul gondolták. (Mert a személyes sérelmeik meggátolják benne.)
  • Nem fognak felelősséggel közlekedni, mert kizárólag a saját döntéseiket tartják elfogadhatónak.
  • Nem fogják engedni, hogy mérjék az Ő teljesítményüket a közlekedés során. (Mert nincs náluk jobb!)

Az okoskodó autóstól mit várhatsz?

Az biztos, hogy nála minden olyan lehetőség előnyben van, amellyel bebizonyíthatja, hogy mások és az ŐK azok, akik rosszul csinálnak mindent. Náluk vannak a fedélzeti kamerák, amelyekről mindig olyan felvételek kerülnek elő, amelyeken valaki más hibázik. Náluk vannak azok a megoldások, amelyekkel másokat lehet feljelenteni (valószínűleg az összes olyan csoportban megtalálod, ahol a feljelentés elindulhat egy közlekedővel szemben). Ők fogják a legelsők között bírálni az igazságszolgáltatást és a törvényalkotást a változtatásoknál, mert pont az, amit változtatnának fogja sérteni a saját működésében.

A közlekedés közösségi játék, mégha személyes érdekek mentén veszünk is részt benne. A technikai szakadék óriási az új gyártású autók és a jelenleg forgalomban lévők között. Minden ember személyes képességeit kell figyelembe vennünk, így nem elegendő olyan általános megoldásokat, mint a szabályok vagy a büntetések tételét változtatva szabályoznunk a közlekedést.

Mi itt, a SAFETY EYE fejlesztésében elfogadjuk, hogy mindenki más. De nem fogadjuk el, hogy a közlekedési szabályok be nem tartása vagy a büntetési tételek egyoldalú megváltoztatása oldana meg bármilyen problémát a közlekedési kockázatok mérséklése érdekében.

Mi hisszük, hogy szisztematikusan felül kell vizsgálnunk pár dolgot és más módszereket kell alkalmaznunk ahhoz, hogy a gyorshajtás, a követési távolság vagy az ittas vezetés által okozott problémákat kiküszöböljük.

1. Tudnunk kell ki van a volánnál!

2. Tudnunk kell, hogy jogosan van-e ott!

3. Tudnunk kell, hogy alkalmas a közlekedésre!

Ezek nélkül bármilyen szigorítás, szabályhozás értelmetlen. Alkalmatlanságot sem tud valaki megállapítani, ha nem tudja kiről is beszélünk....

Megosztás:

Elérhetőség

7472 Cserénfa, Ady Endre utca 12.

+36 70 662 88 88 info@safetyeye.hu center@safetyeye.hu

A biztonságos közlekedés mindenkinek jár!


© 2021 Minden jog fenntartva