Cookie-k (sütik) testreszabása

Kérjük, adja meg, hogy ez a weboldal milyen cookie-kat (sütiket) használhat.

Ezek a cookie-k elsősorban az oldal megfelelő működéséhez szükségesek és analitikai mérésekre szolgálnak.

Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az érdeklődési körének megfelelő hirdetéseket küldjünk Önnek.

Ajánlott beállítás. Ezek a cookie-k lehetőséget biztosítanak arra, hogy az oldal használatát elemezve személyre szóló tartalmakat és hirdetéseket küldjünk Önnek, illetve az elemzéseket felhasználva továbbfejlesszük szolgáltatásainkat.

Vihar közeleg

...

Vagy már itt is van. Akinek esetleg elkerülte volna a figyelmét: a jegybanki alapkamat suttyomban 7,75%-ra emelkedett. Mivel bármilyen adat csak egy hasonló nagyságrendű adat fényében értékelhető ki, tegyünk mellé egyből kettőt! Egy évvel ezelőtt a jegybanki alapkamat még 0,9% volt. És akkor most keressük meg, mikor volt utoljára 7,75%! Hopp, már meg is van: 2009-ben. Ugye még emlékszünk rá, mi történt akkor? Vagy megpróbáltuk elfelejteni?


És akkor indulhat a találgatás: ez már a vihar vagy még csak az előszele? Egyébként akármelyik is, vajon mekkora lesz a baj, amikor már nagyon nagy lesz? Milyen mély gödörre számítsunk? Az elemzők most nyilván 7/24-ben előrejeleznek, mi pedig kétségbeesetten próbáljuk kitalálni, melyiküknek lesz igaza. Segítünk: senki nem tudja. Akárkinek is jönnek be a jóslatai, az leginkább a szerencséjén múlik majd és nem a tudásán. Nem azért, mert nincs tudásuk, hanem azért, mert a gazdaság, a civilizáció annyira összetett rendszer, hogy megalapozottan nem lehet megjósolni a viselkedését. Akit mélyebben érdekel, mennyire tudnak a szakértői jóslatok melléverni a cimbalomnak, olvassa el David Epstein “Sokoldalúság” c. könyvét! Egy egész fejezetet szentel a témának.


De miért foglalkozunk a Safety Eye blogján a gazdasági recesszióval? Azért, mert akármekkora lesz is a lekvár, van három olyan attitűd, amelyek jelentősen növelik a válság minél simább átvészelésének az esélyét. Teljesen véletlenül éppen ez a három tényező jelenti a Safety Eye filozófiájának az alapját is. A válsághoz nem értünk, de ehhez a három tényezőhöz igen. Úgyhogy beszéljünk róluk!


Összetartozás


A Safety Eye alapeleme a közösség. Minél többen használják, annál értékesebb. Azért tud segíteni, mert összekapcsol minket. Hogy jön ez a válsághoz? Úgy, hogy a recessziót is könnyebb közösségben átvészelni. Ezért annyira hasznosak az üzleti (és bármilyen) klubok, az egyesületek, a társulások. Amihez egyedül már kevesek lennénk, azzal csapatként könnyedén megküzdünk. A legnehezebb a magányos farkasoknak lesz, ők a legveszélyeztetettebbek is. A falka megvéd, ez ősrégi törvény. Régebbi, mint maga az ember. Ha javítani akarjuk az esélyeinket, keressünk közösségeket, akár többet is! És keressük az együttműködés lehetőségeit!


Egymásra figyelés


A Safety Eye egyik legfontosabb szolgáltatása az, hogy segít jobban figyelni a közlekedés többi szereplőjére. De ehhez nyilván az is kell, hogy akarjunk egymásra figyelni. Bár azt hihetnénk, hogy a másokkal való nem törődés, a másokon való átgázolás éppen a nehéz helyzetekben válik uralkodóvá, az igazság az, hogy ez inkább csak a nagyon váratlan vészhelyzetekre vonatkozik. Amikor pl. összeomlik egy épület és az emberek menekülni próbálnak, nem ritka, hogy egymást tapossák. Amikor viszont nem ennyire trauma szerűen érkezik a baj, akkor nagyon is megfigyelhető, hogy az emberek többségéből ez épp az egymásra való odafigyelést, az egymással törődést hozza ki. Nyilván nem mindenkiből, az aljasságon általában a vészhelyzet sem segít. De a szociális beállítottságú emberek (és ők vannak többen) pozitívan reagálnak.


Lényeg a lényeg: figyeljünk oda egymásra! Minél nagyobb lesz a baj, annál jobban! Ennek egyébként terápiás értéke is van. Amíg az ember inkább mások problémáira összpontosít ahelyett, hogy elmerülne a saját nyomorában, addig mentálisan sokkal kiegyensúlyozottabb marad. Száz szónak is egy a vége: figyeljünk egymásra!


Erőforrás menedzselés


A jólét időszakait arról lehet a legkönnyebben felismerni, hogy pazarlóan bánunk az erőforrásokkal. Amikor pedig beüt a krach, akkor az egyik legelső dolgunk optimalizálni. Csak zárójelben jegyezzük meg: ha a napfényes években is megtartanánk az optimalizálás szemléletét, akkor a válságok talán sosem köszöntenének be vagy ha mégis, akkor unalmasan enyhék lennének. De ez nyilván csak elmélet, ami a gyakorlatot illeti, a válság jó lehetőség annak felfedezésére, hogy milyen sokra vagyunk képesek milyen kevéssel is. Főként akkor, ha az első két pontot is a magunkévá tesszük. A Safety Eye-nál ugyan nem elsődleges cél az erőforrás optimalizálás, inkább csak egyféle mellékhatás. De ha ugyanaz a teherautó ugyanazzal a sofőrrel képes úgy megtenni 100 km-t, hogy 25 liter gázolaj helyett csak 19-et fogyaszt, akkor miért ne használnánk ki? Főleg a mostani üzemanyagárak mellett.


Végszó


Másokhoz hasonlóan mi sem tudjuk, mi vár ránk pontosan. Az nyilván valószínűsíthető, hogy ami jön, az nem idézi majd egy brazil karnevál legjobb pillanatait. De jöjjön bármi is, a huhogásnál sokkal fontosabb arra összpontosítani, mit tegyünk. A fenti három pont pedig bárkinek segíthet. A hajósok állítólag úgy definiálják a vihart, hogy vihar az, ami a kapitánynak vihar. Mivel ebben a helyzetben nincs igazán kapitány, terjesszük ki az egész legénységre! Minél inkább együttműködünk, minél jobban figyelünk egymásra, annál kevésbé fog megtépázni minket ez a vihar.

Megosztás:

Elérhetőség

7472 Cserénfa, Ady Endre utca 12.

+36 70 662 88 88 info@safetyeye.hu center@safetyeye.hu

A biztonságos közlekedés mindenkinek jár!


© 2021 Minden jog fenntartva